החלקה על רולר בליידס לילדים – מידע חשוב להורים

Water photo created by freepik – www.freepik.com

מאיזה גיל אפשר להתחיל להחליק על רולר בליידס?

אפשר להתחיל להחליק על רולר בליידס או גלגיליות כבר מגיל 4. הנטייה של ילדים בגיל קטן היא לתת יד לאמא או לאבא במהלך כל זמן ההחלקה. בתור הורים אתם רוצים לעזור לילד להתקדם ולהרגיש ביטחון בזמן ההחלקה, לכן גם הנטייה שלכם היא לתת יד לילד.

הבעיה היא שהתוצאה תהיה הפוכה. ככל שנותנים יד לילד כשהוא מחליק על רולר בליידס לזמן ארוך יותר, כך הוא יפחד יותר לעזוב אתכם ולהחליק לבד. אני מציעה לתת יד לילד כשהוא עולה בפעם הראשונה למגרש ההחלקה ולעזוב אחרי דקה.

איך הילד יפסיק לפחד מנפילה בזמן ההחלקה?

כדי לעזור לילדים לתפוס ביטחון על רולר בליידס ולא לפחד, כדאי להראות להם שזה לא מפחיד לגעת ברצפה. הגובה הנמוך של ילדים מאפשר להם לגעת ברצפה בקלות. ברגע שהם מתרגלים נגיעה ברצפה הם מתחילים להבין שנפילה היא לא כל כך מפחידה כמו שחשבו.

אפשר לעשות תרגיל של נסיעה קדימה בעזרת הידיים בלבד. הידיים נוגעות ברצפה ודוחפות קדימה בתנועה של הליכה. זה גם תרגיל משעשע עבור הילדים וגם עוזר להם להבין ש"הרצפה היא לא לבה".

איך לעזור לילד ללמוד להחליק על רולר בליידס?

אני רואה הרבה הורים שעולים למגרש עם הילד שמחליק על רולר בליידס בפעם הראשונה. אספר לכם על הטעויות שאני רואה שהורים עושים כשהם מנסים לעזור לילד שלהם להתחיל להחליק.

הורים שלא יודעים להחליק ונותנים עצות

הטעות הראשונה שהורים עושים היא שהם מנסים ללמד את הילד איך להחליק כשהם עצמם לא מחליקים על רולר בליידס או גלגיליות. מהטיפים שהם נותנים לילד אני שומעת שהם לא באמת יודעים לנסוע על רולר בליידס ועם זאת הם חושבים שהטיפים שלהם מועילים. לרוב הם לא.

אני שומעת הערות כמו: "תדחוף את הרגל קדימה ואז את הרגל השניה". לא, זה לא באמת עובד ככה. אם אתם רוצים ללמד את הילד איך באמת מתחילים להחליק, אתם צריכים ללמוד איך מחליקים ואתם מוזמנים ללמוד פה באתר. למשל על איך מתחילים להחליק קדימה.

הורים שיוצרים חוויה שלילית על ידי הערות

הטעות השניה היא שהורים זורקים לילד הערות בלי סוף. לדוגמה: "תיישר את הרגל. לא, לא ככה. היא עקומה, שים אותה ישר. תקרב את הרגליים אחת לשניה. עוד, תקרב עוד" וההערות ממשיכות עד הילד מתייאש.

ההערות האלה כל כך פוגעות בביטחון של הילד בעצמו. ההורים חושבים שהם עוזרים, אבל ההערות גורמות לילד לחוויה שלילית. מה שהוא שומע מההורים זה שהוא עושה לא נכון. ההערות גורמות לו להרגיש שהוא "לא טוב בזה", שהוא גרוע, שהוא לא מצליח.

במקום להגיד לילד כל הזמן מה הוא צריך לעשות ומה הוא עושה לא נכון אפשר לתת יותר חיזוקים חיוביים. הוא צריך להרגיש שהוא מצליח, שהוא מתקדם. תמצאו את החיובי ותגידו לו מה הוא עושה טוב. תגידו שהוא מחליק כל כך יפה שאתם רוצים לצלם אותו מחליק. אפשר מדי פעם לתת טיפ לשיפור, אבל רק אם אתם יודעים להחליק.

מה שעוד כדאי לעשות כדי לעזור לילד להתקדם ולהתמיד בהחלקה הוא לשחק איתו תוך כדי. אפשר לשחק תופסת. אתם רצים והוא צריך לתפוס אתכם. אפשר לתת לו יעדים, למשל, צריך להגיע עד לקו הכחול. בהמשך כשתהיה לו יותר שליטה ברולר בליידס אפשר להתמסר איתו בכדור רך.

מחירי רולר בליידס לילדים

קיימים סוגים רבים של רולר בליידס לילדים. חשוב לבחור רולר בליידס שיושב טוב על הרגל של הילד. אסור שהרגל תהיה חופשיה בתוך הנעל. קראו על איך לבחור רולר בליידס.

מחירי רולר בליידס לילדים מתחילים מסביבות 170 ש"ח. אפשר למצוא רולר בליידס לילדים במבצע או יד שניה.

קחו בחשבון את גדילת כף הרגל של הילד. אם עבר הרבה זמן מאז שקניתם לו את הרולר בליידס בדקו אם המידה עדיין מתאימה לו. מידה לא טובה יכולה לגרום לו לכאבים וזה יכול לגרום לו לא לרצות להחליק יותר.

שימו לב למה שהילד מספר על כאבים. זה יכול לסמן לכם שהרולר בליידס לא מתאים לו. יש שחיקה בנעליים וכאבים יכולים להיות בגלל זה. יש תפירות שנפרמות ברולר בליידס לילדים, יש ברגים שנחשפים בתוך הנעל בגלל שהרפידה הפנימית נשחקת.

כדאי לקרוא גם את המידע על לפני שמתחילים להחליק על רולר בליידס.

כתיבת תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.

למעלה ↑

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל