5 טיפים – איך להחליק טוב יותר על רולר בליידס

החלקה על רולר בליידס דורשת התמדה. בהתחלה זה יכול להיות קשה, כואב בכפות הרגליים ובשרירים ומתסכל לראות אחרים שמצליחים "בקלות". הנה כמה טיפים שיעזרו לך להפוך למחליק/ה טוב/ה יותר.

הערה: כל מה שכתוב פה לגבי רולר בליידס תקף גם למחליקים על גלגיליות.

יציבות בזמן ההחלקה על רולר בליידס

יש לנו מגינים לפרק כף היד, למרפקים ולברכיים. יש גם מכנס מגן לישבן, אבל הוא פחות פופולרי ומספיק חם גם בלי זה. מכיוון שאנחנו לא מוגנים בנפילה אחורה, השאיפה היא ליפול קדימה.

כדי לשמור על יציבות בפעמים הראשונות שנוסעים על רולר בליידס כדאי:

  1. לכופף ברכיים הרבה. ממש הרבה. בסביבות 100 מעלות.
  2. להושיט את 2 הידיים קדימה.

בהמשך אם תרגישו שאתם עומדים ליפול אחורה, אל תיכנעו לנפילה, תושיטו ידיים קדימה ונסו לתקן את שיווי המשקל קדימה.

שליטה במקצב דחיפות הרגליים

בהתחלה יש נטייה לעשות יותר מדי דחיפות רגליים. זה נראה כמו תנועות של ריצה מאוד מהירה, אבל לא יעילה במיוחד על רולר בליידס. מחליקים מתחילים שעושים את זה לא מספיקים להעביר את המשקל מרגל אחת לשניה ולכן זה לא עובד טוב ולא מקדם אותם יותר מדי.

כדי להיות מחליקים טובים יותר צריך לשאוף להגיע לרמת שליטה גבוהה בהעברת המשקל מרגל לרגל. איך עושים את זה? בכל פעם שדוחפים עם רגל אחת, לא לעבור מיד לדחוף עם השניה, אלא להישאר על אותה רגל. דוחפים עם הרגל ונשארים עליה לשניה או 2 שניות. בהמשך נשארים ליותר זמן.

החלקה על רגל אחת

אחרי שאתם שולטים בהעברת המשקל מרגל לרגל, נסו להישאר יותר זמן על כל רגל. תספרו את השניות. תציבו יעד – להגיע ל-5 שניות על רגל אחת. תשיגו את זה ותציבו יעד של יותר זמן.

טיפ להחלקה על רגל אחת: את הרגל החופשיה (שבאוויר) כדאי למקם מאחורי הרגל הנוסעת או לפניה. זה עוזר לשמור על שיווי המשקל.

עוד בנושא החלקה על רגל אחת על רולר בליידס.

שליטה בכיוון הנסיעה (ימינה / שמאלה)

כדאי להתאמן על קו או עם קונוסים על שינוי כיוון הנסיעה. זה תרגיל שנקרא "Carving", "סללום" או "נחש". בהתחלה נוסעים על 2 רגליים ועוברים בין הקונוסים, פעם מימין ופעם משמאל.

בשלב הבא עושים את זה על רגל אחת. זה תרגיל מאתגר. מי שמתמיד/ה ויש לו/ה טכניקה נכונה, מצליח/ה. מתחילים עם מרווח גדול בין הקונוסים וכשמצליחים, מקטינים את המרחק ביניהם.

תעוזה בביצוע תרגילים על רולר בליידס

מי שלא מנסה, לא מצליח. בספורט הזה נופלים. גם אלופים בתחום נופלים. מחליקים מתחילים נופלים הרבה יותר פעמים. צריך להשלים עם זה. זה שנפלת, לא צריך לגרום לך למחשבה בסגנון: "אני לא טוב/ה בזה". כולם נופלים. כולם!

אסור לפחד ליפול. הטיפ שלי להתמודדות עם פחד מנפילות: כשאני מנסה לבצע תרגיל ונופלת, מה שאני עושה הוא לקום מיד (!) ולנסות את אותו תרגיל שוב. ככה שוכחים מהנפילה ובפעם הבאה לא יהיה חשש לבצע את התרגיל.

אציין שצריך לדעת שאתם עושים אותו נכון. אם אתם לא בטוחים, אז לנסות אותו שוב אולי לא יהיה רעיון כל כך טוב. תפעילו שיקול דעת וגם כדאי לשאול את מי שיודע/ת לעשות את התרגיל שאתם מנסים, לקבל טיפים ופידבק.

כדאי לעבור גם על התרגילים למחליקים מתחילים.

כתיבת תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.

למעלה ↑

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל